lördag 13 november 2010

Tillbaka till verkligheten

Efter en helt underbar semester med en helt underbar guide (Karro) en helt underbar shopping, underbart god mat och ett helt underbart härligt väder var det dags att återvända till verkligheten. Denna veckas verklighet i Moskva blev dock inte riktigt som väntat. Lägenheten har känts tom, promenaderna hem från skolan har varit tråkiga, sängen har varit kall, upprätthållandet av en trevlig lägenhet (städning, tvättning, diskning mm) har känts meningslöst, ja, t o m  det traditionella besöket på Mc Donalds i tisdags smakade inte gott. Ni som följer bloggen vet vad som hänt. Karro blev kvar i Beijing efter upptäckten att hennes pass var borta. Saknaden av Karro har varit stor hos såväl mig, skolan och staden Moskva.

Att återvända till skolan var dock riktigt kul. Att träffa alla barnen igen och återse det fina kollegiet som nu återvänt hem till Moskva efter olika resor var super. Pia kom från Japan, Annika från Frankrike, Natta från Sverige och Christian från Kina. Den som dock fick störst applåder för sitt intåg till skolan igen var Natta. Hon hade köpt med sig en hel skål med smågodis från Sverige!!!

Natta ler nöjt efter att tillkännagivit sin present till oss.

Tisdagar har vi alltid konfernas mellan 15.00-17.00. Vi har mellan kollegiet delat upp ansvaret för det viktigaste under konferansen - fikat. Denna vecka var det Nattas tur. Hennes succe efter smågodiset fortsatte. Denna gång hade hon bakat pizza och fixat OSTBÅGAR från Sverige till oss.

MUMS!!!

I går hade vi i vanlig ordning en storsamling. Det sker sista immen varje fredag. Barnen visar då upp olika saker de arbetat med under veckan. Så här söta var Karros barn. De sjöng och dansade.




Efter skoldagen samlades personalen för en sedvanlig fredagspub. Det dukas upp till samkväm där stora pedadogiska tankar ventileras under hög intensitet. :)

Karro brukar sitta i soffan mitt emot mannen i mitten - rektor Göran. Nästa vecka är det som vanligt igen.

 






3 kommentarer:

  1. Åhh... Nu längtar jag hem!!!

    Puss Karolina

    SvaraRadera
  2. Hos dig e de ensamt hos mig e de mysigt....
    Karolina sköter sig bra och tar hand om mig och mitt hushåll,
    2 dygn får jag njuta av att ha henne kvar i Wonderland : )
    Gott det låter med svensk smågodis....
    Kram från Beijing/Anna

    SvaraRadera
  3. Hej Karolina & Christian;

    vad kul att äntligen få läsa lite från er Beijingresa! Kan bara föreställa mig stressen med alla myndighetsbesök och alla nej du fått under veckan Karolina. Men nu måste du ju vara expert på detta :)

    Och igen; jag hade inte varit så ledsen över en extra vecka i Beijing hos Anna....

    kram kram/
    Tove

    SvaraRadera