måndag 15 november 2010

En oväntad semester del 4. Hemgång!

Nu är jag på hemväg. Om allt går som det ska så hämtar jag ut mitt pass på visumkontoret i morgon bitti (håll tummarna, håll tummarna, håll tummarna). Flyget går klockan 16.00.

Ja, detta blev då en oväntad semester. Och som vanligt på semestern så har jag haft tid att tänka. Jag är en sådan person som ofta använder lediga veckor till att fundera över förändringar och hur man kan påverka livet till att det blir ännu mer positivt och som man vill. Jag är också en listmänniska som ÄLSKAR att skriva listor. Detta är lite vad jag har kommit fram till under denna "semester".


Min lista:

  • Jag ska blogga mer från Moskva. Ska se till att vi får internet till lägenheten och ska bli bättre på att ta fram det "ryska" i bloggen.
  • Vi ska ha fler middagsbjudningar hemma (jag har redan förankrat detta med C).
  • Jag ska skaffa mig fler vänner i Moskva. Funderar på om jag ska starta en bok-klubb via SWEA.
  • Ska njuta mer av våra storhandlingar och tillhörande mc-donaldsbesök (lovar att dokumentation via bloggen kommer).
  • Skratta högt oftare.
  • Jag ska laga fler maträtter som jag aldrig lagat. Först ut är kålpudding.
  • Jag ska bli en mindre krävande och mer förstående flickvän...
Ställen jag vill besöka i Moskva/Ryssland:
  • Kazann (kanske lagom till att Roxette har sin världsturnéspremiär där).
  • Moskva Zoo
  • Novedity klostret (eller vad det heter)
  • SAS Radissonbåt (och dricka champagne)
  • Ett sky tower (och dricka champagne)
  • Sportbaren jämte oss som Christian hittat nu när jag varit i Kina (och dricka öl).
  • En riktigt häftig nattklubb (och dricka champagne)
  • St. Petersburg
Jag borde kanske skriva  att jag ska mysa mer med Christian. Men jag tror faktiskt inte att man kan mysa mer än vi redan gör. Jag skulle nästan vilja kalla oss för världens mysigaste...

Mys, mys, mys,mys,mys,mys, gos, mys, mys...

Nu längtar jag hem!


2 kommentarer:

  1. Såååå mysig du är Karolina!!
    Och jag minns dina listor väl från Kinatiden.. Ser fram emot att läsa fler blogginlägg och framförallt mer om Moskva och era MC Donaldsbesök som jag förstått är standard på tisdagar(??)
    Men skratta högt oftare?? Kan du det?? Eller har skrattet tystnat sedan vi bodde i samma hus??
    Saknar dig!! Hade varit sååå kul att ses! Är du hemma i Nitta i jul??
    Ska hålla mina tummar hårt i sömnen inatt så du får ditt pass i morgon bitti! Hoppas att går bra nu och nästa blogg blir från Moskva!

    Många och stora kramar från Åsa i Oslo

    SvaraRadera
  2. Hej igen vännen....usch, här e så tomt...ingen "ayi" hemma, ingen resväska, ingen som sjunger för mig : (
    TACK snälla fina för ditt finfina brev till mig (skrivet på långt toalettpapper hihihi)....tack för din omtanke för min lägenhet (ställt fram adventsljustaken), då du känner mig och vet att jag inte lägger ner så mycket tid på lägenheten...TACK för att du finns!
    Kram från Wonderland/Beijing

    SvaraRadera