tisdag 9 november 2010

Karolinas Beijingresa! En oväntad semester Del 1

Jaha, så sitter man då ensam kvar här i Beijing. Eller ensam och ensam, jag har ju faktiskt några fina vänner som bor kvar här (Tack och lov!!!). Jag har som sagt var blivit av med mitt pass. För många som vet hur mycket jag älskar mitt Beijing så kan man nog tro att jag trivs ganska bra med min extra semester och ja, det hade jag nog gjort om det inte låg på mig att ordna ett nytt pass med visum både ut ur Kina och in till Ryssland. Alla som någon gång har haft med de Kinesiska eller Ryska myndigheterna vet vilket krångel det är. Jag ägnar dagarna åt att åka taxi mellan olika myndigheter. Har redan varit på Svenska ambassaden 6 GÅNGER!!!

Läget är just nu sådant att jag har fått ut ett tillfälligt pass och det är nu inlämnat till ryska ambassaden. Flygbiljett har jag bokat hem till nästa tisdag (som Ditte fick betala då mitt kort strulade). Känns som att jag har lite otur just nu. Men om jag bara kan hämta ut mitt pass från den Ryska ambassaden så har jag kommit en bit på väg. Sen ska passet in till den Kinesiska visumavdelningen o då tar det 5 arbetsdagar.


Tur att jag har fina Anna att bo hos!





 och att de numera har ett glasställe i Beijing där de mosar ihop godis och kakor i glassen. Där kan man tröst-äta!!!

Christian: Jag äter glass för dig med. Puss!!!





2 kommentarer:

  1. Hej Karro!
    Detta är ju en maximal otur milt sagt.Skönt att du har goa vänner ock kan trösta dej m.glass.Njut av solen så mycket du kan för här hemma är det snö ock kallt.Om detta kan vara en tröst för dej.Kram Henny o Enold

    SvaraRadera
  2. Det är bra att du fördriver tiden på ett njutbart sätt även om det måste betyda en del oro. Har du hittat en brun väska till mig?????
    Räcker dina pengar när kortet strular?
    Här är det rena rama julstämningen. Pappa skiftar till vinterdäck och snön ligger djup.
    Kramar från mamma

    SvaraRadera