fredag 12 november 2010

En oväntad semester Del 3. Svenska Skolan i Beijing!

När Christian var här så gjorde vi en liten utflykt till min gamla arbetsplats här i Beijing. I Moskva håller vi på för fullt med att marknadsföra oss för att bli en mer attraktiv skola. Detta är något som de även på Svenska Skolan i Beijing arbetar mycket med. Då är det extra kul att möta deras personal och rektor och utbyta ideér med varandra.

Jag tycker att Svenska skolan i Beijing har sååå fin logga!

Här finns ett stort bibliotek med elektroniska kort som hjälper till vid utlåning.

Christian tittar in i deras helt fantastiska Sverige shop!

Här kan man köpa massor med varor. De flesta med med Svenska Skolan loggan på.
I Moskva pratar vi om att eventuellt öppna en två-årsverksamhet. Vi har gjort en intresseförfrågan hos de nordiska familjerna i Moskva. Det är bland annat min uppgift att fundera ut vad som krävs för att eventuellt starta upp en ny avdelning. Att prata med personalen i Beijing gav många nya ideér.

Sådana här små fina och barnvänliga toaletter vill jag ha till Vildhunden.

Idrottsläraren Christian blev väldigt imponerad av deras idrottshall som enbart används av Svenska Skolans elever. I Moskva delar vi en tredjedel så stor idrottshall med tre andra skolor.

Känns kul att komma hem med lite nya ideér.


Nu ska jag promenera ner till Ritan parken och ta en frukost på "Grandmas kitchen". 

1 kommentar:

  1. Det var ett bra studiebesök som gav lite idéer.
    Du förenar verkligen nytta med nöje!!
    Kramisar från Nitta

    SvaraRadera