tisdag 7 februari 2012

Premiär!


Så var det premiär för mig att spela rysk broomball. Jag skulle egentligen spelat förra året men av någon anledning så blev det inte av. Denna gång hade svenska ambassadens lag ont om folk och efter en viss övertalning så tackade jag ja!! Det var kallt och sent. Karro var minst lika förväntansfull och nervös som jag. Jag hade hört en del innan om att spelet är svårt, jobbigt och halt...och allt stämde. Men det var oerhört kul!  Matchen slutade 8-8 och jag var rätt nöjd med min egen insats. Gjorde ett mål och spelade fram till ett. Det tråkiga var dock att vi ledde med 8-5 till det var 4 minuter kvar. Onödigt att släppa denna ledning!!
Broomball liknar ishockey. I broomball spelar man dock utan skridskor. Man har istället särskilda skor med en svampliknande sula...och det är halt! Någon ishockeyklubba existerar heller inte utan man har en kort träskaft och i slutet av träskaftet finns ett liten böjdliknande kvast.
Bollen är liten och ser ut som en liten plastboll. Man är sex utespelare plus målvakt och två domare följer spelet. Här kommer lite bilder...



Min utrustning färdig att använda
På väg till att bli en riktig broomballspelare
Så här ser skorna ut
Bara hjälmen och kvasten som fattas!


Detta kunde varit jag. Det är dock Pär som också spelar i laget!

Uppvärmning

1 kommentar:

  1. Du är ju en riktig snygging i den där utstyrslen! kram syster

    SvaraRadera