måndag 13 februari 2012

Graviditetskilon och viktnedgång!

Förra veckan var vi på läkarkontroll hos en förlossningsläkare. Karolina fick då väga sig. Direkt efter frågar Christian doktorn om det är ok att han också väger sig (han har ju ätit GI-mat i 5 v och var nyfiken på resultatet). Det visar sig att Christian väger 8 KG MINDRE ÄN Karolina, varpå läkaren tittar lite urskuldande på den gravida kvinnan och utbrister:

-Don´t you worry. The´s kind of things happends when your pregnant...


Idag fick Christian en våg i födelsedagspresent av sina kollegor. Tala om att han blev glad, då han länge tjatat om just en våg.
Visst ser han nöjd ut?

Det är bara att inse, Christian får stå för viktnedgången och jag för graviditetskilona i den här relationen. Vore ju värre om det var tvärt om.... Och jag är stolt över min mage, trots några kilon mer än mannen.

4 kommentarer:

  1. Fina Karolina : )
    Kommer Christian till Beijing den 12:e mars? Jag har ju en biljett till honom....
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Åh, tänk där inne ligger min brorson och skvalpar! Fiiiin är du och magen! Kram

    SvaraRadera
  3. Du ar ju sa fin!!!!! Puss

    SvaraRadera
  4. Du är så fin Karolina!
    Skönt att ni mår bra båda två! Och att Christian får användning för vågen......
    Kramar

    SvaraRadera