söndag 20 mars 2011

Oj vilken överaskning!

Jag (Karolina) fick i fredags. På väg hem från jobbet efter en liten mysig after work med arbetskompisarna så stod vi vid tunnelbanan och skulle säga hejdå till våra kollegor. Då säger Christian -Jag tycker att vi också åker lite tunnelbana. Och rätt som det var så befann vi oss utanför vårt favorithotell, Hilton Moskva. Jag förstod ingenting...

Men när jag förstod så blev jag glad, glad glad.
 Och minuterna senare befann vi oss i De Luxe sviten och drack champagne, åt favoritchokladen och läste Damernas värld.

Jag blev verkligen så överaskad. Dels för att jag inte anat något och dels för att Christian lyckats med att inte berätta om överraskningen innan. Han har en tendens att bli så nöjd med sina överraskningar att han gärna berätta om dem innan. =)

Anledningen till Hiltonbesöket är att jag fyller år imorgon. Jag är ju till skillnad från Christian BARNSLIGT förtjust i att fylla år. Det ska bakas tårtor och kakor, dagen ska planeras och det ska fikas och fikas. Tror att det beror på att när man var liten så var det den dagen som var ens alldeles egna dag bland alla fyra syskonen. Det var frukost på sängen med levande ljus och paket. Hela familjen var samlade och det var bara mysigt. Så minns jag det i alla fall.

Och imorgon är det dags igen...

Förra årets firande i Arjeplog med arbetskompisarna på Lyckeboa.

3 kommentarer:

  1. Åhhh vad mysigt med någon som kan få överraska än ibland....
    I dag fick jag en liten "överraskning". Ditte blöd mig på Champagne brunch,
    vi satt i 3 h 45 min : )
    Champagne + en massa god mat, snacka om att ha det bra!
    Kram från A i Beijing

    SvaraRadera
  2. Oj, oj, oj vad mysigt! Det är du värd. Verkligen! Njut och ha det bäst!
    Anna, Bosse och jag har njutit av champagnebrunch på St. Regis. Men det var ingen överraskning direkt.
    Grattis i förskott kära Karolina.
    Kramar från både Bosse och mig.

    SvaraRadera
  3. Bra gjort Chrille :)
    Vilken mysig överraskning!
    Kram och grattis/ Tove

    SvaraRadera