torsdag 3 mars 2011

En väldigt härlig semester, ja!

Jag (Karolina) passar på att skriva ett litet blogginlägg om vår Kazantrip medans att Christian ligger i sängen jämte med feberfrossa. Stackaren klagade lite igår kväll precis innan vi skulle ge oss iväg med natttåget från Kazan till Moskva att han kände sig hängig . Väl inne i vår lilla tågkupé somnade han bums med dunjackan och allt på sig och vaknade i morse (med samma dunjcka på) i Moskva och var jättedålig. Jag har aldrig sett honom så här ynklig så jag går oroligt omkring o tvingar i honom alvedon och nyponsoppa (Ingen GI när man är sjuk inte, då behöver man kärlek och snabba kolhydrater).

Här kommer en lite kort resumé av vad vi gjort:

Vi kom med nattåget till Kazan på söndagsmorgonen. Tågresan var förvånandsvärt lugn i en ny fin vagn. Jag hade förväntat mig ruffigare vagnar och mer rysk fylla. Vi hade sällskap av Göran (vår rektor), hans fru Julia och hennes syster med familj.

På centralen
Vi letade rätt på vårt hotell som var fint och låg väldigt centralt, mitt på gågatan. Där fanns också pool och bastu som vi använde oss av väldigt flitigt varje dag.

Vårt hotell!
På dagarna låg vi hemma på hotellrummet och läste böcker (jag hann med 4 st) eller så promenerade vi runt i vackra men slitna Kazan och tog kort. Himlen var klarblå och solen sken alla dagarna.

Promenad utmed den frusna floden Volga.


En dag var vi utbjudna till Julias mamma (där Göran och Co. bodde). Göran och Julia kom in till Kazan och hämtade oss. Det var en ca 45 min taxifärd från Kazan. Väl där möttes vi av "hela" släkten och en massa mat. Tänk att det kan vara så mysigt att vara 11 personer runt ett provisoriskt matbord i en liten rysk tvåa.


Svärmor, gammelmormor och gammelfarmor,

Julia i knät på sin farmor.
Världens mysigaste Filip i knät på oss.

Göran organiserar.

Ja, det var lite från vår semester. Det bästa är dock att vi är lediga ytterliggare fem dagar.  Om ni undrar över Roxette konserten så vill jag inte ta bort nöjet från Christian att skriva om den när han kryat på sig. Så en Roxette-recension kommer förhoppningsvis på bloggen inom kort...

4 kommentarer:

  1. Vad kul att komma in i en rysk familj. Det såg riktigt ryskt ut, så som man föreställer sig det. Ska bli kul att höra från konserten när Christian blir frisk.
    Hälsa honom att är det halsfluss måste han ha pencilin. Kram från oss i Nitta

    SvaraRadera
  2. Roligt att läsa och se alla fina bilder. Verkar vara en vacker stad. Hoppas din C kryar på sig snabbt. kram kram

    SvaraRadera
  3. Vilka spännande och härliga upplevelser!
    Fantastiskt!
    Bosse och jag önskar C god bättring.
    Många hälsningar från oss i värmen.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Skönt att du mår bättre Ch.detta tack vare dej
    Karolina.Tack för att du pysslade om vår son på ett så kärleksfullt sätt

    SvaraRadera