onsdag 9 mars 2011

GI

Vi är nu inne på vår fjärde vecka vad det gäller lågt intag av kolhydrater så som bröd, ris, godis, potatis och pasta. Det har fungerat väldigt bra. Vi äter gott, har ett gemensamt samtalsämne, lär oss nya recept och framför allt väger lite mindre på vågen. Gemensamt har vi gått ner 7 kg!!!


Typisk GI-frukost
Fet yoghurt med nötblandning och blåbär och en massa kanel

Typisk GI-lunch


Typiskt GI-snacks
Frosseri i goda ostar och mörk 70% choklad


Nu går vi in i en ny fas. Vi ska börja tillsätta lite långsamma kolhydrater i kosten. Vi fick leverans från Sverige idag, så nu ska här lagas pajer med dinkelmjöl, musli med all världens sorters frön och bovetepannkakor. Förhoppningsvis gott, absolut nyttigt!!!




Fler recept och tips mottages mer än gärna!

5 kommentarer:

  1. Beundrar Er! Framförallt dig broRsan som är en lika stor godisråtta som jag!Karro, jag vet ju att du oftast fixar dina dieter=)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Jocke här!

    Christian. Gör en akutringning till mig.
    0703147024
    Vi skall till Köpenhamn imorgon.
    Jocke

    SvaraRadera
  3. Oj, oj, oj! Så ståndaktigt! Låter bra, men är tveksam till att jag skulle tycka det vore värt det. Men jag måste kanske.....
    Kramar till er båda

    SvaraRadera
  4. Vad smarrigt det ser ut! Men jag hade nog saknat det där som man inte får äta. Kramisar från Nitta

    SvaraRadera
  5. Vill så gärna hjälpa till med GI-recept.Men tyvärr har jag inga i mina receptsamlingar.
    Såg i ert inslag att ni hade bok av Lauritzon&
    Davidsson.Jag har kollat i bokhandeln det finns fler av honom.Det fanns oxå en bok av Dr.Dahlqust.Vill ni jag ska köpa så gör jag gärna.Kram Henny

    SvaraRadera