måndag 16 maj 2011

Vi har skaffat katt

eller ja, i alla fall om JAG, Karolina hade fått bestämma.

Idag när vi var ute med barnen på rast så kom det plötsligt en liten blå Lada inkörande på skolgården. Bilen var fullastad med getter, hönor, en tupp, kaniner och en kartong med världens sötaste kattungar (man får plats med mer än man tror i en liten lada, helt klart en underskattad bil). Det var visst så att bonden som ägde alla djuren var kompis med rektorn på japanska skolan och nu kom han för att visa upp sina djur.

Jag blev helt kär i de små kattungarna. De var tre veckor gamla, bedårande söta och jag blev erbjuden att ta med mig en hem redan idag. Jag som redan fallit för en liten vit en (och döpt den till Sixten) gick in till Christian, ivrigt påhejad av kollegan och tillika kattförespråkaren Natta, för att fråga om lov. Men icke, han var benhård, med motivering -Jag är ingen kattkille!!!

Natta med min lilla älskade Sixten!


När bonden packade in alla djuren (förutom tuppen som sprungit ut på Leninskijprospect och blivit påkörd) i sin lilla blåa Lada igen så utbrast Natta
-Nu åkte han iväg med din kattunge, suck!

I väntan på en riktig katt så får vi nöja oss med Morriz, som vi fick
av Natta i inflyttningspresent.


Jag kan dock inte sluta tänka på lilla söta, bedårande Sixten. Undra vad han gör nu???

3 kommentarer:

  1. Det var väl en innerlig tur att ni inte blev med katt. Tänk....hela sommaren ensam i Moskva.
    Nu får ni hålla till godo med Proppen.
    Kram från mor i Nitta

    SvaraRadera
  2. Kan förstå dig, Karolina. Men det blir lite bökigt att ta med en kattunge till Sverige och Malta i sommar. Kanske kan en katt berika era liv så småningom.Men jag kan tro att den var söt.
    Extra kramar denna dag!
    PS Vilken spännande dag för er alla med så många djur på besök.

    SvaraRadera
  3. Fortsätt o gosa med Christian... Kram

    SvaraRadera