söndag 29 maj 2011

Moskva, det är stället att va i just nu!!!

Som ni kanske märkt så är jag inne i ett positivt flow vad det gäller mina känslor kring Moskva just nu. Vet inte om det är vädret eller mitt humör som gör det eller så är det bara så att det tar ett år för att lära sig tycka om Moskva? Moskva är en stor stad, men på senare tid har det allt som oftast hänt att vi springer på människor vi känner. Man blir alltid lika förvånad men också glad över att något sådant kan hända i denna stora stad.  Som idag när jag råkade stöta på Merete och Christian i en affär. Det ledde till en liten spontanfika på en av alla Moskvas uteserveringar.


Merete och Christian

Sen var det dags för fika nr 2. Denna gång var det Madeleine som blev bjuden på lite försenad födelsedagsfrukost på mitt nya favoritfik forever friends.

Efteråt styrde vi våra steg mot Diors utställning på Modern Museum Of Art.

 På vägen dit berättar Madeleine om alla människor som stått i kilometerlånga köer förra året för att se Picassoutställningen. Vi skrattade gott åt detta, MEN skratta bäst som skratta sist. När vi kom fram till museumet var det lika långa köer för att komma in på Diorutställningen. Suck!!!

Kön ringlade sig låååång.

Vi bestämde oss för att ta utställningen en annan dag och jag begav mig iväg på en liten egen upptäcksfärd genom Moskva istället.
På bron utanför kejsarkatedralen. Kreml i bakgrunden.

Hittade en väldigt orysk utomhusmarknad. Utomhusservering, coola kläder, unga snygga trevliga människor och en DJ som spelade fantastiskt bra musik. Folk gick runt och drack Mojito och det var en stämning som mera påminde om Berlin än om Moskva.


Appropå Berlin så börjar jag sakna Christian rejält nu. Tur att han kommer hem inatt.


Längtar! /Karolina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar