söndag 29 maj 2011

Jag har det också bra!

kvar här i Moskva. Lördagen började med en lång promenad utmed Moskvafloden. Jag gjorde upptäckter som jag aldrig tänkt på om Christian gått brevid. Hela strandpromenaden vimmlade av barbröstade unga män på rollerblades. Vart har de varit tidigare???

Ser ni dem?

Cola lighten och jag på promenad.

Sen blev jag upphämtad av Madeleine. Vi åkte direkt ut till Silverskogen och deras strand. Där låg vi och drack kaffe, pratade och tittade på människor.


Håkan och manne tog ett bad tillsammans med
de ryska lyxyatcherna.

Kvällen avslutades på deras balkong med grillad lax och ett glas kallt vitt vin.

I taxiresan på vägen hem slogs jag ännu en gång av insikten -Bor jag i denna stad? Taxichaufför valde att ta en helt annan väg en den vanliga hem och jag fick se vackra delar av Moskva som jag aldrig sett. När jag frågat honom tre gånger om det var rätt adress vi skulle till och jag hade gett upp hoppet om att komma hem så dök plötsligt vårt hus upp, från ingenstans. Detta är en stor stad och jag undrar om jag någonsin kommer att lära mig den. Men en sak är säker, just nu är Moskva en vacker spännande stad!

/Karolina

1 kommentar:

  1. Nu ska ni få höra om när jag skulle ta mig hem... Taxichauffören stavade fel i GPSen, hittade inte Domodedovo och hamnade istället på en liten grusväg i en stor skog. Han körde som besatt tills en liten bom plötsligt hindrade möjligheten att fortsätta. Då gör han en u-sväng via ett dike, fräser iväg (efter att ha diskuterat på upprörd ryska med sin GPS) med svetten rinnande längs ansiktet. 38 minuter innan planet ska lyfta sladdar han in framför flygplatsens entré och (HÄR KOMMER DET VÄRSTA) bryter av mitt fina SSIM-paraply på mitten innan han ber om dricks. (Det blev inget med det)

    För övrigt tänker jag på er varje dag och beskriver mina veckor i Moskva som "de bästa jag upplevt" för alla som vill (eller inte vill) höra på.

    Hoppas att allt är bra!
    Kram Anna

    SvaraRadera