måndag 10 september 2012

Lilleman 5 månader

Svante 5 månader
 
5 månader, och mycket har hänt på en månad. Han har utvecklats från bebis till en liten "mini-människa" som numera:

  • Kan sitta själv (ett litet tag)
  • Gillar mat. Favoriten är havregröt med rivet äpple och kanel.
  • Sitter i barnstol när han äter.
  • Ligger på mage och kan stötta upp hela kroppen med händerna.
  • Försöker åla när han ligger på mage (kommer dock bara åt sidan och lite bakåt)
  • Tycker om andra barn och bebisar
  • Älskar att bada.
  • Sover hela nätterna (sen en månad tillbaka). Somnar 20.00 vaknar 06.00, får lite "välling", somnar om och sover till 09.00 (mamma och pappa är nöjda!)
  • Tycker om att lyssna till böcker och titta på tv.
  • Har en fantastisk humor och älskar att få sina föräldrar att skratta (vilket inte är så svårt, vi är lättroade).
  • Gillar när det händer saker. Har tröttnat på sitt babygym. Favoritleksakerna är nu hoppgungan och gåstolar.
  • Är fortfarande den mest unika, roligaste och sötaste bebisen enligt föräldrarna.

Jag kan stödja på mina armar

Är stark i nacken

Sitta kan jag med. Här med min älsklingsbok "Knacka på" av Anna-Clara Tidholm

Här är min matplats

Och här är min favoritleksak,  den har jag lånat av min finska kompis Pippsa
Jag är en lång kille som gillar att sova.
Här i morbror Jespers gamla pyjamas.


Mammas och pappas charmknutte




3 kommentarer: