torsdag 7 april 2011

Låt oss få bjuda på lite Rysk vardagsdramatik!!!

Egentligen så hade vi bestämt att inte skriva om detta, med risk för att de vänner som inte redan bokat resa hit till oss i Moskva skulle bli avskräckta och helt avstå från att besöka oss. Men den risken får vi väl ta.

Häromdagen när Karolina tittade ut genom vardagsrumsfönstret så såg hon att det stod två polisbilar med blåljus på busshållplatsen utanför. Busshållplatsen var avspärrad med snitsel. Bilar och andra gångtrafikanter fick ta en omväg runt. Vid lite närmare titt så kunde man se att det stod en ensam resväska på bänken. Då det förekommit (vad vi har hört!?) bombningar på andra busshållplatser runt om i Moskva antog vi att så var fallet.

Busshållplats och polisbil.

Christian följer "dramat"
Efter ca 20 minuter dyker det upp en piké-polisbil och ut hoppar en polishund. Han springer ut och nosar lite och sen springer han tillbaka till polisbilen.

Polishund, syns den?
Efter 20 minuter är "dramat" över. Snitslarna klipps ner, resväskan öppnas och poliserna kör iväg. Ingen bomb denna gång!

Välkomna till Moskva, alla som törs...

4 kommentarer:

  1. jag törs...frågan är bara när....inte denna vår iallafall, men ni finns i mina tankar, speciellt idag då jag ikväll besökte Olympiska parken....minns våran kvällspromenad och mitt fina foto siiter på kylskåpet : )
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Vi vågar komma, men vi tar det i höst.
    Tänker mycket på er och jag känner saknad!
    Men kanske ses vi i sommar?
    Jag hoppas!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. jag vill och jag vågar...
    gud vad spännande med vardagsdramatik, så länge den inte kommer för nära.
    Ha en mysig helg! kram kram

    SvaraRadera
  4. Bomber finns även i lilla Visby.
    Stor dramatik i dag, måndag, när vi åkte hem. Halva stan var avspärrad! Vet dock ej hur det slutade. Antagligen lyckligt!!!?
    kramisar

    SvaraRadera