måndag 31 januari 2011

Bandystjärna

Idag var det en stor dag på svenska skolan i Moskva. Vår kollega Natta hade lovat ta med sin man till skolan och idrotten. Mannen heter Shamsutov Rinat, en rysk bandystjärna som spelar i ryska landslaget och även spelat för svenska "Sandviken". Jag var lite smånervös inför besöket. Tänk om han ville att jag skulle ta på mig skridskorna och åka med honom på idrotten. Då skulle min image som den vältränade, skridskoskickliga, starke och tuffe idrottsläraren blekna inför eleverna. Hm, tur att inte så blev fallet. Han frågade aldrig.

En riktig lirare...
En ny facebookkompis är funnen. Jag verkar dock vara den av oss som var mest glad över träffen.

2 kommentarer:

  1. Tur att det inte var Therese Alshammar också ;) Kram Kinga

    SvaraRadera
  2. Han ser riktigt rysk ut. Pratar ni ryska med varandra på facebook??? Kram Åse

    SvaraRadera