torsdag 11 oktober 2012

Uttråkad...

Svante är lite snorig och därför blev det ingen öppna förskola för oss idag, tyvärr.

Jag har kommit på att det finns många fördelar med att vara mamma och förskollärare, men också en del nackdelar. Detta t.ex. Svante är pigg MEN lite snorig. Hade jag varit en "vanlig" förälder så hade jag nog gått iväg till förskolan med Svante ändå. Men jag vill ju INTE bli den där föräldern som förskolläraren i mig tycker så illa om, som går iväg med snuviga barn med påföljd att alla de andra barnen blir förkylda. Fast frågan är hur smittsam ungen är???

Känns lite som att jag kommer att få "äta upp" många av mina gamla förskolläraråsikter som mamma. Suck!!!

Snorig men pigg och glad!?

3 kommentarer:

  1. Jag tycker det var bra att ni inte gick dit, men så är jag ju förskollärare också! ;-)
    Men vilken skön promenad du fick i höstlikt Moskva! Och nu kanske han frisknade till tack vare den! Här fick jag skrapa bilen i morse men har sen haft en sån där underbar höstdag!

    Ha det riktigt gott!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Karro, Karro, Karro...det är bara början=) Vänta bara tills den dagen Svante måste stå och hålla hårt i vagnen medan pedagogerna plockar äpplen från marken, på den stora ängen, och sedan lägger dem i påsen och går hem=)!

    SvaraRadera
  3. Förskolelärare eller ej; jag tror alla får äta upp de åsikter man hade INNAN barn :)
    Snoriga barn och hur man handskas med dem tror jag inte beror på yrke.... förlåt men det är min åsikt och erfarenhet!

    Hoppas ni mår bättre och har en härlig helg!
    Kram från Malmö/
    Tove

    SvaraRadera