fredag 19 oktober 2012

Fredag vilken underbar dag!

En god frukost, ett långt telefonsamtal med en vän i Sverige, skriva mejl till vänner som jag inte hört av mig till på länge, ett blogginlägg senare och fredagen kan börja.

Svante ligger och sover sin förmiddagslur (på ca 2.5 h) och jag ska börja förbereda inför att bege oss till skolans fredagssamling. Vårt stora fredagsnöje, det är så roligt att komma till skolan och hälsa på alla barnen (och föräldrar och lärare) och se vad de pysslat med i veckan. Efter det så blir det en promenad hem, fredagsbad och sedan fiskgryta framför Solsidan och Bonde söker fru.
Det är vår fredag det!!!

Här kommer lite kort på Svante som kan så mycket:
Jag är duktig på att stå om jag har något att hålla mig i.

Men bäst är jag på att sitta.

Att ligga på mage är också kul, till en början.

Att försöka åla går dock inte så bra, blir mest en massa sprattel med armar och ben.

 och ansträngande är det med.

Då får man vila lite.


SLUTA TA KORT MAMMA; DETTA ÄR SKITTRÅKIGT!!!






TREVLIG HELG!!!

4 kommentarer:

  1. Vad kul läsning! Han är väldigt duktig den lille skiten! Skypen funkar inte. Måste nog anlita David. Puss o kramar till er alla tre från mormor och morfar

    SvaraRadera
  2. Mailade du till min gamla mailadress? Mitt mail verkar inte ha kommit fram?!

    SvaraRadera
  3. Mailade du till min gamla mailadress? Mitt mail verkar inte ha kommit fram?!

    SvaraRadera
  4. Fredag, en underbar dag och underbara bilder på Svante!
    Kram!

    SvaraRadera