tisdag 10 april 2012

Lillryssen har nu anlänt!

Det är med stolthet vi nu kan berätta att vår son, den lille ryske tsaren. äntligen har kommit! Idag på morgonen klockan 06.30 stod Madeleine ute med sin blåa Skoda för att köra oss till sjukhuset. Klockan 11.45 var allt klart! Förlossningen gick helt underbart bra på alla sätt. Karolina gjorde ett heroiskt arbete och vår doula Madde fick oss alla lugna och trygga. Vår läkare och barnmorska var underbara och hjälpte oss helt rätt och stöttande. Till sist var det dock Svante som kanske kämpade mest och fick oss att släppa en tår...
Han var/är otroligt söt. Vägde 3440 gram och hade en längd på cirka 52 cm.
Nu kommer Karro och Svante vara kvar på sjukhuset några dagar. Christian kommer vara där så mycket som möjligt!
TACK alla ni som stöttat och hjälpt oss under de här nio månaderna!!!!!! Det har varit nio månader som vi aldrig glömmer och slutresultatet blev bästa tänkbara!! Här kommer några bilder. Fler kommer framöver...

Inlindad som i ett paket. :)


Trött...

Söt!!!


Hvudläkaren till vänster




Vår personliga barnmorska under dagarna...



Fantastiska Karolina med Madeleine i bakgrunden.

Jag och Karolina under förlossningen.


Ompysslad dirket efter förlossningen.

20 kommentarer:

  1. Åh så härligt att få se dessa bilderna! Jag/Vi är såååå glada för er skull! Tänk att han äntligen är här. Världens sötaste lille gosse! LÄngtar så efter att få snusa på han! Jag säger som Alfred sa när jag visade korten..."Mer Svante, jag vill se mer Svante!!! Ta hand om varandra och stort grattis från en mycket stolt faster och farbror (eller vad man nu kallar Fredrik) och Svantes 2 kusiner! Kraaaaam

    SvaraRadera
  2. Tack för dessa underbara bilder på lille Svante ock
    de nyblivna föräldrarna.Svante är såååå söt.Han ser riktigt
    välmående ut ock verkar inte va alls blyg?!Bra kämpat Karro ock även Christian.Nu har ni så blivit en liten fin familj
    ock vi glada,lyckliga farföräldrar till vårt efterlängtade
    ock fina barnbarn nr.3
    Vi säjer som faster Katta:Stort Grattis ock ta hand om varandra.
    Nu är längtan olidlig fram till sommaren.
    Bamsekramar fr. farmor & farfar.Puss,Puss Svante.

    SvaraRadera
  3. Åhh, vilken fin kille och vilka fina bilder. Ett stort grattis till hela familjen. Kram på er

    Marie

    SvaraRadera
  4. Svante, så himla fin!!!
    Wow, Grattis till er alla och kram från mig i Beijing som längtar till sommaren då jag tycker vi ska försöka att ses ; )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stort GRATTIS till er båda! Jätteroligt att ha fått se bilder på den lille tsaren. Jättefin liten gosse!
      Många kramar och lyckönskningar från Bosse och mig.

      Radera
  5. Villket underverk!! Det har ni gjort bra måste jag säga. Är så lycklig för eran skull, njut!! Kramar från nordenströmarna.

    SvaraRadera
  6. Vilket litet bylte....Längtar tills jag får pussa på honom. Kramar i massor <3

    SvaraRadera
  7. Från en stolt moster alltså.....

    SvaraRadera
  8. Vilken liten sötnos. Äntligen fick man se honom. Eva-Lena och jag har lustittat på bilderna och ser både faderns och moderns drag i honom. Lovisa kan inte se sig mätt på babyn. Morfar gillar det han ser. Pussar till er alla tre från oss och Malmöborna. Åse och Lasse

    SvaraRadera
  9. Familjen Gardelin10 april 2012 kl. 20:51

    Jätte jätte grattis kommer här från Gotland!! Vilken fin liten sork ni fått. Gissa om vi längtar till i sommar för vi hoppas verkligen ni kommer hit så vi får gosa lite med honom. Tjejerna är redan redo för att lära honom alla bus de kan :-)Christian Pussa på dina två guldklimpar lite extra från oss. Stor stor kram från Sofia, Marcus, Natalie och Felice

    SvaraRadera
  10. Åh vilken liten sötnos!!! Stort grattis! Jag är så glad för er skull så alla ord känns överflödiga men det rullar tårar nerför mina kinder... Underbart!
    Jag säger som Anna; vi måste få till en träff i sommar och ni är välkomna om ni behöver 3 lite större barnvakter till lillkillen, haha :)

    Stor kram till er båda och bra jobbat båda två, eller tre, men extra bra jobbat till Karolina!

    /Tove i Malmö

    SvaraRadera
  11. Stoooort grattis från Lund!!! Vilken snitsig inpaketering; klurig att få till eller? Tycker som Tove och Anna att en sommarträff hade varit skoj!
    kram kram

    SvaraRadera
  12. fäller nästan en tår jag med! Är så glad för er familjs skull =) Underbar nyhet och skönt att gick och flöt på bra!! Stor kram till er alla tre /Emma (malmö)

    SvaraRadera
  13. Grattis från Marie-Louise. Vilket underverk och så söt

    SvaraRadera
  14. Åh så söt! En riktig liten prins! Många kramar till er alla tre.

    SvaraRadera
  15. Massa grattis och lycka till er!! Njut ordentligt och ta hand om varandra!!
    Kram Åsa i Jönköping

    SvaraRadera
  16. Jätte Grattis!!! Vilken liten sötnos!! Tack för de snabba bilderna. Sååå kul att få se lille Svante.
    Stor björn kram från Idaho

    SvaraRadera
  17. Grattis! Svante är utan konkurrens den sötaste bebis jag sett! Kram Anna

    SvaraRadera
  18. Ett jättestort grattis till söte Svante och lycka till!
    Kram
    Eva i Berlin

    SvaraRadera
  19. Grattis Karolina!!!bravo med din lille prince!! tusin kram fran Paris
    Mimi

    SvaraRadera