torsdag 15 mars 2012

Lite IKEA!

För oss som inte har bil här i Moskva så är det värdefullt att ibland få åka med när andra ska göra utflykter. Till och med IKEA blir ett äventyr när man får chansen att följa med någon dit. Idag hade Karolina turen att få följa med Madeleine till detta "svensk imperium". Vi skulle handla lite saker till skolan och lite till oss själva. Jag trodde dock att jag skulle vara till mer hjälp för Madeleine än vad jag var...

När vi kom fram till lagret och skulle ta ner en säng tyckte Madde att vi skulle gå och be om hjälp.
-INTE svarar jag. JAG med min längd och DU med din styrka kommer att klara att ta ner sängen själva.
Jag har dock inte riktigt insett att jag är både större och tyngre nu så det slutar med att stackars Madeleine får klättra upp i lagerhyllan och själv ta ner sängen medans att jag står handfallen med magen i vädret och tittar på. Som tur är så kom det fram två hjälpsamma damer i slutet och hjälpte henne.

Heja Madde!!!

Men jag var bra på att stå och passa vagnen med alla varor:


Och jag var bra på att bjuda Madeleine på lunch, alltid något.


Och jag var bra på att sätta i mig en tallrik med 10 köttbullar.

3 kommentarer:

  1. Hade ni med er svenska flaggor? Här i USA får vi minsann inte några flaggor med köttbullarna. Vilken barnsäng blev det?
    Stor kram från Seattle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Britt!!! Det är köttbulleportionen med 10 köttbullar som genererar en svensk flagga, inte den med 8 eller 12. Kanske ett ryskt system för enklare betalning!? Det blev en helvit spjälsäng som känns ganska "öppen". Fåt fota den när den är färdigbäddad. Kram

      Radera
  2. Det är bra att du bara står och tittar på. Du har väl inte glömt att du är höggravid???
    Mysigt att prata med dig via skype i dag. Pappa kom på att lasarettet vill få ut så mycket som möjligt av försäkringen därför försöker de med alla knep! Puss & kram på er båda två från oss i Nitta.

    SvaraRadera