söndag 18 mars 2012

Här hemma bakas det...

Frallor, kakor och chokladbollar.

Jag, Karolina har kommit in i en riktigt baknings- och hamstringsperiod. Frysen börjar dock bli full och Christian har som seriöst förslag att vi ska höra med grannarna om vi kan låna ett frysfack från dem.

Jag går här hemma och bakar och tänker på när min fina svägerska Katarina väntade sitt första barn. Det var på den tiden då vi inte var svägerskor utan bara kollegor. Katarina bakade och bakade med motivering att det var så bra att ha fika i frysen när man får besök efter barnafödandet. Det var bara det att lagom tills att Alfred "ploppade ut" så hade Katta fikat upp all fika själv. =)

Måtte jag ha bättre karaktär!


2 kommentarer:

  1. Hoppas det finns lite fikabröd kvar när jag kommer! Puss & kram från oss i Nitta

    SvaraRadera
  2. Ledsen Karolina men det har du inte...=) Kram

    SvaraRadera