torsdag 7 juni 2012

kärlek och fest en helt vanlig torsdag i Moskva!!!

Just nu är dagarna fullbokade  med fest inför sommaren. Det är hejdåfester, födelsedagsfester, bröllopsfester, skolfester, förlovningsjubileumsfester, grillfester och namnsdagsfester.

Idag hade vi en liten Fruhippa-fest för Natta som gått och gift sig med sin Rinath. Kollegorna kidnappade henne på jobbet och begav sig sedan hem till oss. Här hemma hade jag och Svante förberett en liten inomhuspicknick. Vi hade frågelek och alla hade med sig en present till den nyblivna frun som fick gissa vem paketen var från.


Den nyblivna fru Shamsutov

Direkt efter fruhippan begav sig Svante och jag oss iväg i taxi. Vi mötte upp Christian och tog oss till nästa fest. Det var Nina, vår finska vän som hade hejdåfest. Hon flyttar till St.Petersburg om några veckor. Svante var glad som fick träffa sin flickvän Pippsa.


Nina i mitten, Kirsi och Pippsa till vänster
Det finska rektorsparet tog genast sig an uppdraget att vara barnvakter
Det bästa med att vara småbarnsförälder är att man med gott samvete
kan lägga sig i sängen och samtala med sin bebis en stund under festen

Två glada föräldrar och ett barn.
 Varför ser det ut som att mina bröst läcker?
 Har jag sett ut så hela kvällen?



När vi kom hem upptäckte jag det bästa av allt. Några av tjejerna på fruhippan hade stannat kvar och diskat och röjt upp. Så himla snällt! Vad ska jag nu hitta på imorgon?

1 kommentar: