tisdag 24 augusti 2010

Nu är vi på plats!

Imorgon för en vecka sen anlände vi till ett vad vi trodde skulle vara ett rökfyllt Moskva. Det visade sig dock att vi hade fel utan landade i ett Moskva med klarblå himmel och sol.

Den första veckan har vi ägnat åt att fixa i ordning i lägenheten och att bekanta oss med vår nya närmiljö. För att bara ha bott här en vecka så har vi hunnit med mycket. Vi har:

  • Packat upp alla våra kartonger, förutom Karolinas 2 fulla kartonger och hockytrunk med kläder som inte får plats i garderoben (ett senare problem).
  • Storhandlat (Som Christian längtat efter)
  • Fått en guidad visning i europas största köpcentra.
  • Hittat en stammisrestaurang.
  • Lagat middag hemma (blå bands sparrissoppa, mums)
  • Lärt oss ett ryskt ord. "atschku" som betyder glasögon (den lärdomen får vi tacka Christian och hans ordningsinne för, eller snarare brist på)
  • Arbetat 2 dagar.
  • Fått ryska telefonnummer.
  • Glömt passen hemma (fick gömma oss för polisen vid Röda Torget).
  • Ätit upp allt vårt medhavda svenska godis.
  • Kollat klart på DVD:boxen "Solsidan"
  • Bokat in kräftskiva.
  • Testat den Ryska motsvarigheten på ostbågar.
  • Och sist men inte minst, myst en himlans massa.

Vi har det bra här i Moskva. Och snart....

kommer bildbevis!!!!

6 kommentarer:

  1. Wow, så himla kul....äntligen får jag ser er sida och jag kommer att såklart besöka den ofta....
    ang. dvd boxen solsidan, går den att skickas till Beijing? har hört så mycket positivt om den....hmm vid närmare eftertanke kan jag nog hitta någon familj här som kan låna ut den : )
    web.me.com/annagustafsson

    där kan ni följa mig.....in Beijing, China!

    Kramis Anna

    SvaraRadera
  2. Äntligen - där var ni ju! Har längtat efter rapport från er. Har någon frågat om du är ryss, Karolina? :) Kramar från Marte

    SvaraRadera
  3. Åh, vad jag längtat er uppdatering! Så kul att läsa lite vad ni hunnit med, är dock inte så förvånad över vad ni gjort...;) Stor varm kram till er båda från fam Knutsson och Edit Ps:Jag kommer lägga ut er adress på min blogg nu!

    SvaraRadera
  4. ÄNTLIGEN!
    Nu hoppas jag att ni är flitiga på den här sidan! NI verkar ha kommit bra i ordning. Nu väntar jag på lite interiörbilder. Ni har en väldigt bra hemsida på skolan där man kan följa alla aktiviteter. Roligt!!
    Kramar och pussar till er båda.

    SvaraRadera
  5. Härligt att ni är på plats!
    Kommer att titta in ofta för att läsa om hur ni har det. Jag har mycket ledig tid!
    Men jag trivs med det!
    Kramar och många hälsningar till er båda.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  6. Hej Chrille & Karro!!
    Här kommer Stora Kramen till er båda
    från mor ock far i Traryd.
    Vilken härlig start ni fick med sol ock klarblå
    himmel.Det var en lång lista som ni redan har
    hunnit klarat av.T o m.storhandlat!Bra för det har Christian lärt sej av sin mor,
    Vi förstår att ni trivs ock ha det bra.
    Med stort intresse kommer vi att följa er hack
    i häl på bloggen.
    Stort Lycka till!!

    SvaraRadera