tisdag 4 maj 2010

Matrushka!!!



Jag har en riktig förkärlek till ryska matrushkadockor. Vet inte om det beror på att det är det senaste i inredningsväg nu eller om det är en känsla som sitter kvar sen barndomen när man fick leka med mormor och morfars matrushka hemma i deras skinnsoffa. I vilket fall som helst så tycker jag att de är sååå vackra. Christian är dock inte riktigt lika entusiastisk som mig. Han är nog rädd för att jag kommer att inreda sönder lägenheten med just sådana dockor, eller som han fint uttryckte det -Jag kommer att drömma mardrömmar om de där hemska dockorna...


Christian har världens finaste systerson, Alfred 15 månader. Jag och Alfred har mycket gemensamt. Inte bara att vi skrattar åt samma saker och att vi tycker väldigt mycket om Christian båda två. Vi delar också samma entusiasm över matrushkadocker. Christian och jag köpte med oss en docka hem till Alfred från Moskva. Och trots att han hade feber och knappt ätit något på hela dagen så sken han upp som en sol när han fick se dockorna. Och sedan dess vill han inte leka med något annat (enligt hans föräldrar). Tala om tacksam unge! Nu vet vi vad han ska få de kommande födelsedagarna och julaftonar två år framöver.

/K







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar