måndag 28 november 2011

Låt oss få presentera

Lilla "Christian Junior"!!!

Ja, att han är lik sin far märkte vi då han tyckte lika illa om att komma med på kort som sin pappa. Var det inte en hand i vägen så var det en fot (vigheten har han efter sin mor). Men som sagt var, här är han:

Två händer framför ögonen

Två händer OCH en fot framför ansiktet




En arm, två händer, två fötter, ett ben och ett öga



Lite annan fakta om honom är att han i dagens läge väger ca 460 gram. Han är lång, har fyra hjärtklaffar som öppnar och stänger sig perfekt, en fin liten njure, lagom mycket vätska i hjärnan, han har 10 fingrar och 10 tår, en ryggrad som är rak och fin (och stängd) och en liten snopp.

Det där med snoppen var ingen självklarhet då vi under de första 15 minutrarna av ultraljudet lever i tron om att han är en tjej. Läkaren skriver in under kolummen Sex: Female och vi börjar diskutera om hon ska gå på gymnastik eller spela fotboll.. Rätt som det utbrister läkaren -ÅHH... I´M SO SORRY. IT´S A BOY. Och upp på tv-skärmen dyker det upp en stor pung. Läkaren skämdes och undrade vart bebisen hade gömt snoppen innan.



Så nu behöver vi verkligen hjälp med killnamn.


SNÄLLA, HJÄLP OSS, alla förslag mottages tacksamt!!!

11 kommentarer:

  1. Åh vad kul att få veta, men alla bra namn har jag redan tagit hehe :)

    kram/
    tove

    SvaraRadera
  2. Marcus hälsar att det är ok om ni väljer Marcus

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder! Så tydliga! Namn ska vi nog kunna klura ut under julhelgen! Kramisar till er båda från oss i Nitta

    SvaraRadera
  4. grattis! Tänker mig något ryskt...Boris, Ivan eller Petri?

    SvaraRadera
  5. Fantastiska bilder på er fina lilla gosse.
    Farmor ock farfar har följande förslag,Otto,Edvard eller varför inte Albert.
    Kram från oss.

    SvaraRadera
  6. Christian Noel Ska han heta/

    SvaraRadera
  7. Ja, något ryskt hade väl varit lite fräckt, fast kanske i andra eller tredje namn : )
    så himla svårt med namn..jag gillar ju släktnamn, vad heter Christian mer än Christian?
    Kanske Nils?
    Pontus?
    Patrik?
    Prins Daniel?
    Brad Pitt?
    Per (Gessle)?
    Måns?
    ZLATAN : )

    Ni vet att GP utlöste en tävling när Björn Borg födde sin son (för 20? år sedan), en namntävling....Vet ni vilket namn som vann?

    Jo, de ville att Björn skulle döpa barnet till Göte
    Göte Borg hahahahahaha

    Kram från Beijing

    SvaraRadera
  8. Boris Jr kanske är ett alternativ?
    Anders Borg? Nils Benjaminsson? Zlatan Borg? Borislav? Ronaldo?

    SvaraRadera
  9. Åh, min lille brorsson! Fantastiskt vilka bilder! När jag visade bilderna för Alfred och sa att det var er bäbis, så sa han, men han sover ju bara. När jag sedan frågade vad han tyckte hans lille kusin skulle heta svarade han: bajskorv...Jag tycker han ska heta August! Kram faster

    SvaraRadera
  10. Haha, vilken underbar historia! Jag hade ju förställt mig att ni skulle döpa barnet efter mig (varför inte?) men om ni inte tycker att han ser ut som en Anna är det helt okej med Zlatan.

    Jag har förresten fått jobb som förskollärare i Göteborg. Hurra för det också!

    Kram /Anna

    SvaraRadera
  11. Hej på Er!
    Tycker att elevernas förslag om pojknamn var fina, spec ETT (men det SKA givetvis stavas med J)
    Kram
    Anita och Jöran

    SvaraRadera